Monday 8 July 2013

Pengenalan

Assalamualaikum,

Saya membuka group ini dengan niat ingin memberi sedikit ilmu pengetahuan tentang Tasawwur Islam yg mungkin agak asing bagi yang tidak biasa dengan kelas2 di masjid dan surau.

Saya mohon respon dari sahabat sekelian tentang maklumat2 yg mungkin kurang tepat dan kurang jelas. jadikan group ini sebagai medan berinteraksi untuk mendalami ilmu agama walaupun saya bukanlah orang selayaknya, hanya ingin merealisasikan hadis Rasulullah SAW dalam khutbah akhir baginda mafhumnya; sampaikanlah walaupun satu ayat. Dengan harapan satu ayat yg saya sampaikan ini dapat menjadi amal jariah saya dan menyelamatkan saya dari api neraka insha Allah.

Ilmu yg saya sampaikan ini, adalah ilmu dari Allah, hanya sedikit yg saya memiliki berbanding ilmu Allah, sebagaimana sabda Rasulullah SAW yg mafhumnya; sekiranya kamu menjadikan lautan sebagai dakwat, kamu tidak akan mampu mencatatnya walaupun , kami tambahi tujuh lautan lagi. Masya Allah.

Sekian Terima kasih

No comments:

Post a Comment